Pokud to dopravě poslouží, pak omezení vydržím, chápe Stanislav Pavlík opětovné rozkopání křižovatky na Křižíkově náměstí. „Myslím, že zrovna na prázdniny to není zrovna vhodné, ale snad to ale nebude trvat dlouho a že tentokrát firmu nic nečekaného nepřekvapí," věří řidič středního věku, který Táborem projíždí ale jen sporadicky.

Firma sice s realizací změn, které mají zajistit lepší propustnost dopravy, začala už včera na chodnících, do dopravy ale práce zasáhnou až osmého srpna. „Práce na chodnících nemá na dopravu vliv, u „Kulíka" (od parkán) nebo u gymnázia ale občas omezí chodce, na místě u Integra se pěších nedotknou, tam je dost prostoru," upřesňuje zužování chodníků Erazim Troch z odboru dopravy. S ukrajováním chodníků by firma měla být hotová ve středu.

Hlavní práce začnou až v srpnu. „Z důvodu maximálního zkrácení doby realizace budou probíhat na všech třech místech současně. Proto si dovoluje požádat všechny účastníky provozu o pochopení a vzájemnou toleranci," říká za vedení radnice tajemník Lubomír Šrámek.
Až se stavební firma osmého srpna pustí do silnic, bude se jezdit jen jedním jízdním pruhem a provoz budou řídit semafory.

Jak upřesnil Lubomír Šrámek, provoz bude veden střídavě ve směru Jordánská hráz – Černé mosty s možností odbočení na parkány. Výjezd z parkán ale bude fungovat pouze pro MHD a vozy integrovaného záchranného systému, tedy sanity, hasiče a policisty. Autobusy tedy nebudou jezdit po žádné objízdné trase.

Řidiče, kteří pojedou do Tábora od Bechyně, povede objízdná trasa přes Lužnickou, Údolní a Budějovickou ulici. Uvedené omezení dopravy potrvá od 8. do 16. srpna.

S celkovou rekonstrukcí centrálního Křižíkova náměstí začala firma K – Building v březnu 2013. Řidiče čekalo několik dlouhodobých úplných uzavírek silnic. Investice ale nekomplikovala život pouze řidičům v autech, ale také obchodníkům, kteří kvůli výkopům přicházeli o zákazníky. Náklady na akci se po výběrovém řízení snížily na 34 milionů, z toho na Tábor připadalo přes 19 milionů, přičemž téměř devět pokryla dotace z ROP. Kraj zaplatil přes jedenáct a vodárenská společnost čtyři a půl milionu.

Původně měla být firma hotová od 4. března roku 2013 za 150 dnů, tedy na konci července, ale plány narušilo neplánované objevení staré nádrže od bývalé čerpací stanice a také červnové záplavy. Obvyklý režim se tak do centra Tábora vrátil až o 22 dnů později. Město za zdržení firmu penalizovalo 60 tisíci za den zdržení, účtovalo nakonec jen 10 dnů, tedy 600 tisíc.

Nyní si změny v křižovatce vyžádají navíc 1,8 milionu s DPH, ale 145 tisíc bude Tábor nucen vrátit ROP kvůli zásahům do projektu.

Co se změní:1. řidiči dostanou více místa pro odbočení z parkán směrem do Budějovické ulice, nemají je už brzdit vozy odbočující na hráz
2. rozšíření pruhu ze směru od Jordánské hráze, které usnadní řidičům odbočení do ulice ke kinu Svět                              
3. zmizí ostrůvek na novém přechodu u Integra, zebra pro chodce i semafor ale zůstanou