VYBERTE SI REGION

Nový rok zlevnil noční jízdy v městských autobusech

Tábor - Ze systému městské hromadné dopravy vypadl příplatek za jízdu v pozdních hodinách.

4.1.2016
SDÍLEJ:

MHD Tábor.Autor: DENÍK/ Pavlína Macelová

Pro lidi, kteří využívají městskou hromadnou dopravu (MHD), přinesl nový rok úsporu. Už si pro cestu po 23. hodině nemusí pořizovat dražší lístek. „Je to dobře, málokdo si uvědomil, že jedenáctá večer už je noc, a riskoval tak pokutu. Chápala bych dražší jízdu třeba v jednu ráno," souhlasí s rozhodnutím zastupitelů Ivana Prokešová z Tábora, která v pozdních hodinách cestuje na Pražské Sídliště jen velmi sporadicky. O to víc hrozilo, že nepoužije správný lístek.

„Časem se ukázalo, že tato věc je zbytná. Zisk je 60 tisíc za rok, což se může v rozpočtu oželet. Pro veřejnost to nyní bude snaží v orientaci a žádná ztráta z toho nebude," postavil se za systémovou změnu také starosta Jiří Fišer. Ústí a Planá, jak už dříve deklarovaly, ji ale nepodpořily.

Spolu se zrušením noční taxy schválili zastupitelé i dotaci pro provoz MHD pro letošní rok. Celkem na jeho konto poslali 29,3 milionu. Dalších 500 tisíc pak Tábor odvede dle stanov Sdružení měst a obcí okresu Tábor (SMOOT) za každého svého občana. Patnáct korun za obyvatele platí i další obce ze sdružení.

Zatímco v Sezimově Ústí zvládli odsouhlasení dotace na pokrytí provozu městské dopravy bez jediné diskuse, Táborští si dali na čas. Opoziční KSČM se totiž kontrola nákladů předložených dopravcem jeví jako nedostatečná. „My s tímto máme velký problém, ztráta MHD by měla být nižší, a proto hlasovat nebudeme," avizoval Ladislav Šedivý.

Pro KSČM jsou ale trnem v oku i nízkopodlažní vozy vnitroměstké linky (například na Staré Město), jejichž provoz hradí pouze Tábor a ročně vychází na dva miliony. Václav Ebert by je klidně zrušil, například dětem by podle něj prospělo, kdyby chodily pěšky. Ani v tomto se se starostou neshodnou. „Může to někdo navrhnout, já to ale nepodpořím. Linky se zažily a veřejností jsou využívány," oponoval. V tom ho vtipně podpořil stranický kolega František Korbel, když na osobním příkladu deklaroval využívání malých midibusů: nedávno jej obsadil hned sedmi členy své rodiny. Při jeho počtu dětí ale z této skupiny platil jízdné jen on sám.

Oproti roku 2015 je dotace tzv. prokazatelnou ztrátou MHD o 1,4 milionu nižší. Díky příznivým cenám pohonných hmot ale v kalkulaci loňského roku bylo také 1,6 milionu na splátku za odkup autobusů od mikroregionu Táborsko. Kromě tří komunistů dotaci pro MHD nepodpořili koaliční zastupitelé Radka Maxová a Miloš Tuháček.

Kdo přispívá MHD: Tábor, S. Ústí, Planá n/L., Radimovice u Tábora i u Želče, Slapy, Košín, Dražičky, Nasavrky, Svrabov, Jihočeský kraj, a další členové SMOOT, byť k nim MHD nezajíždí, ale obyvatelé ji také využívají.

Autor: Alena Šatrová

4.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Nově narozená miminka v okrese

Táborsko - Díky vstřícnosti táborské porodnice vám na našich stránkách přinášíme fotky nejmladších obyvatel Táborska.

Poslední prázdninový víkend nabízí mnoho zábavy

Táborsko - Co se chystá tento víkend na Táborsku?

Jak vidí Němci Čechy: Čerpají unijní peníze, uprchlíky nechtějí

Češi a jejich země nejsou v německém tisku hojným tématem. Kromě sportovních rubrik Česká republika zaujme německá média výjimečně. O Češích pozorný německý čtenář novin ví jen to, že nechtějí přijímat uprchlíky – v čele s prezidentem Milošem Zemanem. Jejich ministr financí Andrej Babiš je miliardář, který stojí ve střetu zájmů kvůli čerpání dotací pro své firmy, jež by měl zároveň jako ministr kontrolovat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies