VYBERTE SI REGION

Na vyřešení sporu u dálnice dostal její investor rok navíc

Tábor - Ministerstvo dopravy jako stavební úřad přidalo rok na vyřešení sporu s Motocentrem, k němuž z dálnice nevede cesta.  

9.2.2016
SDÍLEJ:

Motocentrum u dálnice v Táboře. Foto: Kateřina Šímová

V dostavbě dálnice a dořešení sporu mezi majiteli Motocentra a investorem jihočeské dálnice v Táboře už padlo nepočítaně termínů. Ani jeden se zatím nepodařilo naplnit, na papíře zůstal i ten letošní 31. leden.

Tento poslední lednový den vypršela dvouletá lhůta, kterou Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dostalo na ukončení sporu s bratry Bratránkovými, kteří mají s dalším spoluvlastníkem u dálnice, dříve jen obchvat Tábora, pneuservis a prodejnu motorek. Provozovny dálnicí zůstaly bez příjezdu. Ani dva roky však investorovi stavby – ŘSD na dohodu, jak z této situace ven,  nestačily.

Ministerstvo dopravy, které vystupuje i jako speciální stavební úřad, mu teď termín prodloužilo o rok. Nejpozději do 31. ledna příštího roku má ŘSD předložit řešení: zajistí novou přístupovou cestu, nebo podnikatele odškodní. „Říkal jsem to už tenkrát, že to nestihnou a termín si prodlouží, tak to udělali," říká Pavel Bratránek, který na dohodu se státem už nevěří.

Do vyplacení odškodného, kterého se bratři domáhali i soudně, se ale nikomu nechce, takže jako přijatelnější se jeví nová silnice, která by k objektům vedla z Měšic. „Zajištění připojení Motocentra z městské části Měšice je nejvýhodnějším řešením," potvrdil mluvčí ŘSD Jan Studecký.
Nejen pro lidi z Měšic je to ale nejméně přijatelné řešení. „To vůbec nepadá v úvahu, všem by nám to tu vadilo, tady je silnice úzká, takže auta by lidem jezdila pod okny," říká za místní Marie Krejčová.

Se spojnicí z Měšic již dříve nesouhlasily také Tábor a Jihočeský kraj. Přesto si ŘSD v lednu podalo na táborský stavební úřad žádost o územní rozhodnutí ke stavbě.

„Žádost si podali, ale měla mnoho nedostatků, tak jsme je vyzvali, aby ji dali do souladu s našimi předpisy. Například jim chyběl souhlas vlastníka pozemku," potvrdila nám ředitelka SÚ Jitka Doležalová.

Pokud ŘSD rozhodnutí nezíská, dostane se do hry odškodnění majitelů Motocentra, které vyjde ze znaleckého posudku. „Avšak bez výkupu nemovitostí či pozemků, neboť ty ŘSD nepotřebuje," dodal mluvčí Jan Studecký.

Autor: Alena Šatrová

9.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Představujeme nově narozená miminka

Tábor - Díky vstřícnosti táborské porodnice vám představujeme děti, které se narodily v září. 

Tradiční průmysl v Česku skomírá. A uvolňuje místo montovnám

Část stojírenského holdingu Vítkovice, ČKD Praha DIZ, Kovosvit MAS, jeden z následovníků Škody Plzeň Pilsen Steel i výrobce letadel Let Kunovice. To je pět tradičních značek českého průmyslu, které v současnosti čelí existenční krizi. Možná tedy v přímém přenosu sledujeme závěr transformace české ekonomiky zahájený po listopadu 1989. Kdo se včas nepřizpůsobil novým poměrům nebo se dál jednostranně orientoval na východní trhy, dnes zápasí o přežití. Svou roli v ekonomice naopak posilují podniky se zahraničními majiteli, na které často pasuje hanlivý termín montovny.

Česko se stalo montovnou Evropy. Pět dopadů, které to na nás má

Na makroekonomických číslech něco nesedí. Česko vykazuje slušný růst ekonomiky, tažený hlavně průmyslovou výrobou a exportem. Navzdory tomu dál působíme v rámci Evropské unie jako chudí příbuzní s průměrným hrubým příjmem 27 tisíc korun, tedy v přepočtu 1000 eur. Od roku 2008 se nám nedaří dotahovat Německo ani Rakousko. Za slušnými makroekonomickými čísly se totiž skrývá problém na mikroúrovni. Příliš mnoho podniků v Česku plní roli pouhé montovny, zatímco lukrativní výzkum a vývoj i marketing a dodávku zákazníkovi zajišťují zahraniční mateřské koncerny.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies