Pětapadesát hasičů z osmi sborů se od půlnoci ze čtvrtka na pátek pere s požárem v objektu táborské dopravní firmy Comett Plus. Osmnáct minut po půlnoci vyslalo krajské operační středisko HZS Jihočeského kraje své jednotky do Chýnovské ulice, kde byl ohlášen požár autodílny.
Už je to rok, co objekt o velikosti sedmdesát na pětatřicet metrů, zděné konstrukce s plechovou střechou, ve kterém bylo uskladněno dřevo, papír, obalový materiál, pneumatiky a nákladní auto Iveco, lehl popelem.

„O autobusy pro linkovou dopravu ani MHD jsme nepřišli. Ráno všechny vozy vyjely na čas. Poškozená nebo zcela zničená je opravářská technika. Dílny automechaniků budeme muset nahradit,“ řekl po požáru ředitel divize MHD Petr Pistulka.

Nějaký čas tak musel Comett u speciálních činností, jako je například měření emisí, spoléhat na jiné firmy.
Krajské operační středisko hasičského záchranného sboru vyhlásilo II. stupeň požárního poplachu. U požáru zasahovalo 8 požárních jednotek, 13 cisteren, automobilová plošina, 55 zasahujících hasičů. Od profesionálů byly na místě jednotky z Tábora, Soběslavi a Českých Budějovic, které spolupracovaly s jednotkami dobrovolných hasičů obcí Tábor, Chotoviny, Planá nad Lužnicí, Chýnov a Bechyně.

Požár zasáhl halu v celém rozsahu, hořely také staré pneumatiky, které byly naskládané na vnější stěně objektu. V průběhu zásahu vnikli hasiči do skladu olejů a podařilo se jim z hořícího objektu vynosit zhruba čtyři tisíce litrů oleje .

Při požáru nebyl naštěstí nikdo zraněn. Výše škody byla stanovena na 75 milionů korun. Příčinu požáru šetřila policie.
„Případ byl odložen, protože nebylo zjištěno cizí zavinění ani nedbalost. Devastace objektu byla tak zásadní, že se přesná příčina požáru nepodařila zjistit,“ řekl včera Deníku zástupce vedoucího táborského oddělení obecné kriminality Pavel Kolín.

Uvedl, že v úvahu připadá několik variant příčin. Ve všech případech jde ale o technickou závadu na elektroinstalaci, a to buď na technologii mycího stolu, elektrické instalaci zaparkovaného vozidla, chladicí jednotky namontované na zaparkovaném vozidle nebo přímo v prostoru samotného servisu.
„Místo bylo tak zničené, že kde přesně začalo hořet, už se zjistit nepodaří. Každopádně to ale bude jedna z výše uvedených příčin,“ dodal Kolín.

Spáleniště ale začíná po roce ožívat. Na místě už vyrůstají základy nové stavby.
„Už se začalo se stavbou. Teď to půjde rychle. Během měsíce vyroste kostra nové haly, s dokončením počítáme v příštím roce,“ sdělil generální ředitel společnosti Copmett plus Zdeněk Tuček.

Nová hala bude sloužit ke stejným účelům jako její předchůdkyně. V objektu budou servisní dílny.