Přizpůsobení křižovatky na E55 u Sv. Anny všem řidičům, a to včetně šoférům městské dopravy, sice nemá jedno řešení, ale Táboru jich na výběr moc nezbývá. Malování na vozovky však nemá zastání ani u všech členů dopravní komise, která se křižovatkou zabývala v pondělí.

Snížení počtu pruhů ze čtyř na dva: tento návrh teď odejde z Tábora na Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), který silnici vlastní.

Zatímco Jakub Valeš pro něj v komisi pomyslně hlasoval, pro Miroslava Smetanu za ČSSD výsledek nepřinese. „Zúžení, pak zase rozšíření počtu pruhů podle mne způsobí jen chaos. To není adekvátní řešení a schází mi k němu logický důvod," vyjadřuje se k variantě, že by před kritizovaným křížením silnic vodorovné značení ubralo středové pruhy pro každý směr. Tím by například řidič MHD při cestě z Měšic do Zárybničné Lhoty nepřejížděl s vozem plným lidí přes dva pruhy. Navíc tu řidiči mohou jet osmdesátkou.

Ředitel divize MHD Petr Pistulka. „Je to riskantní, takže na výjezdu stojí tak dlouho, dokud si není jistý. Tím ale ztrácí čas," potvrdil s tím, že by se spokojili i se semaforem. „V Polsku ho mají i na čtyřproudé silnici a není to problém," dodal.

Semafor ani u občanů nejvíce protěžovaná kruhová křižovatka však u správce silnice ani policie neprojde. Studie ŘSD totiž křižovatku nevyhodnotila jako extrémně rizikovou.

Modelová studie dokonce v těchto místech kruhovou křižovatku jednoznačně až do roku 2040 vylučuje.

Vedoucí odboru dopravy Jan Pávek proto nemá příliš na výběr. „Budeme se ale dál snažit o nějakou úpravu, která tu sníží rychlost a dopravu celkově zklidní. Tomu by mělo pomoci právě snížení počtu jízdních pruhů," potvrdil zřejmě nejschůdnější cestu, s níž by s místostarostkou pro dopravu Michaelou Petrovou mohli u správce silnice uspět.

Luděk Šmejkal na Sv. Anně bydlí a patří k těm, kteří už před lety na radnici tlačili, aby s křižovatkou něco udělala a nečekala až na tragédii. „Projevuje se ale neschopnost lidí prosadit věc, která je pro lidi a řidiče velmi důležitá," zlobí se na průtahy. Už před pěti lety toto téma přinesl mezi tehdejší zastupitele. V křižovatce se stala havárie.

Po pěti letech téma otevřela srážka z poloviny října. Nejen kvůli ní se Jakub Valeš z T2020 řadí mezi zastánce dopravní změny. „Na tuto křižovatku upozorňujeme šest let, nemyslíme si totiž, že s ní není třeba nic dělat, proto máme oponentní studii," říká člen dopravní komise a prozradil, že o této křižovatce vedli vzrušenou debatu, ale všichni za jeden konec provazu nevzali. „Není dobře, když se nedohodne ani komise," míní Jakub Valeš.