Táborským městským strážníkům došla trpělivost a jsou připraveni pod Černými mosty rozdávat ty nejvyšší pokuty. Dostat ji může každý řidič náklaďáku, který poruší zákaz průjezdu.
„Když to nejde dopravním značením, tak to musí jít pokutami,“ potvrdil včera velitel strážníků Petr Svoboda. Strážník bude moct na místě udělit pokutu 2000 korun.
Přestože zákaz vjezdu pod Černé mosty platí od čtvrtečního poledne a informovala o něm všechna média, stále se najdou „hrdinové“ , kteří průjezd riskují. Výstrahou jim ani není zavěšená zábrana před nejvytíženější křižovatkou.
„Zábranu jeden z řidičů rozhoupal a klidně pokračoval, další ji zase objel,“ podivuje se vynalézavosti řidičů Svoboda.
Řidiči tak musejí počítat, že na křižovatce budou pod kontrolou, a to dokonce i při víkendových dopravních špičkách. Strážníky k tomu vede opatrnost, neboť ve čtvrtek z místa vraceli osm vysokých aut, za včerejší dopoledne další tři.

Cesta obchvatem

Řidiči jedoucí od Českých Budějovic se o tom, že neprojedou centrem dozvídají již u kruhové křižovatky u Tesca. Pokud nepoužíjí cestu na obchvat, znovu je značení odkloní před odbočením do Rokycanovy ulice a povede je přes Maredový vrch.
Z opačného směru je například značení již u Slap a jen na Budějovické ulici je dalších několik aviz, aby řidiči nepokračovali pod Černé mosty.

Nižší průjezd

V souvislosti s budováním IV. železničního koridoru je nyní průjezdná výška prostředního mostu o deset centimetrů nižší než tomu bývalo. Tedy jen 3,5 metru. V tomto stavu zůstane most a s tím i dopravní omezení až do 15. listopadu. „Některé řidiče uspokojilo, že pod prvním mostem ze směru od města projeli bez problémů, tak v jízdě pokračovali, jenže ten má vyšší průjezdnost,“ upozornil včera šéf táborské dopravy Erazim Troch.
Magdalena Boukhemisová, která mediálně zastupuje investora koridoru OHL ŽS, zároveň tlumočila omluvu občanům za případné komplikace při projíždění frekventovanou křižovatkou.

Naštěstí jen ničila

Zní to až neuvěřitelně. Ale třikrát za sebou se tento týden železná traverza z mostu snášela k zemi. Naštěstí jen ničila auta a zkomplikovala výstavbu nového mostu, ale nechybělo mnoho a mohla zabíjet. A to pouze nedbalostí řidičů vysokých aut, kteří nerespektovali značku, zakazující vjezd všem autům vysokým od 3,5 metru.
K prvním dvěma nehodám došlo v pondělí a úterý ráno shodně kolem osmé hodiny. Potřetí traverza spadla ve středu večer.