Místostarostku Kateřinu Bláhovou, která má na starost životní prostředí, překvapila hlavně železnice, která v testu obstála slušně. „U té mne výsledek překvapil. Přitom jsme pro měření vybírali místa, o kterých jsme věděli, že jsou hlučnější,“ říká k výsledkům. Pracovníci českobudějovické firmy sledovali čtyři trati a jedno nádraží. Vyšším hlukem trpí lidé z domů blízko kolejí, například u přejezdu v Komenského ulici. Od vlaků je také větší hluk u Černých mostů, kde nejdou postavit ochranné stěny.

Vlaky tak umocňují decibely vydávané auty na Budějovické a Soběslavské ulici. Na páteřní síti silnice provedli celkem čtyři měření: Průběžná, Budějovická, CSA a Soběslavská. Kratší testy pak na dalších pěti bodech po městě. Na bodech spočítali projíždějící automobily, k čemuž pracovníci firmy použili speciální sčítací radary, které jsou schopny rozlišit jednotlivé typy dopravních prostředků a jejich rychlost. Na základě těchto faktorů a typu povrchu komunikace byla

pomocí speciálního matematického vzorce vypočítána hladina hluku. Ta je srovnatelná s vlastním měřením s odchylkou do jedné desetiny decibelu.
„Problematická místa se musí řešit jednotlivě. Konkrétní navržená opatření mohou být například protihlukové stěny, změna typu povrchu komunikace, úprava a dodržování rychlosti v kritických místech. Pro ilustraci tichý asfalt znamená snížení hluku o tři až čtyři decibely,“ vysvětlila za zpracovatele Jana Dolejší.

„Nad 60 decibelů jsme v noci kromě Budějovické naměřili také v ČSA nebo na Všechově a v Zárybničné Lhotě,“ upřesnila za sekci automobilové dopravy Jana Stehlíková ze Studia D – akustika.

Doprava po silnicích je také oblastí, kde Tábor chce zabrat a prosazovat stavby, které odvedou řidiče z centra města.

„Doprava je pro nás zásadní, hlavně chceme podporovat stavby obchvatů, ať již Měšic, který pomůže Zavadilské i Budějovické ulici, a pak také obchvat Tesco – Slapy, který pomůže celému centru,“ naznačila Kateřina Bláhová cestu ke snížení hluku na hlavních silnicích.

Na méně zatížených místech se mohou objevit například zelené bariéry.

Nejlépe v testování dopadlo letiště u Čápova dvora, a to přesto, že v průměru na něm denně vzlétne a přistane 54 letadel. Iveta Šturmová hluk měřila v ulicích Berlínská, U Trati a na samotném letišti. Limitům vyhověla všechna místa.

Také průmysl si vedl dobře, o jeden dva decibely překročila stanovené hranice jen teplárna. Zatížení zjišťovali v kovošrotu na Vožické ulici, dále u betonárky na CSA u Náchoda, u areálu technických služeb a v okolí firmy Tapros v Družstevní ulici.