Jeden z bodů programu tak píchl do vosího hnízda. Radní v březnu rozhodli o zrušení výjimek, ale podle zastupitele Martina Doležala (BEZPP) svůj krok neformulovali správně a absolutně ignorovali názory dopravní komise.
„O zrušení vím z městského měsíčníku. Jsem pro, protože někteří cyklisté neberou ohledy a myslí si, že jim patří silnice, které nemáme tak široké,“ řekl včera cyklista Jan Brůžek ze Sezimova Ústí.
„Po volební euforii jste řekl, pane starosto, že budete s opozicí spolupracovat. Když je věc od března jasná, proč se tím teď zabýváme,“ ptal se zastupitel Martin Klíma (SZ). „Formulace rozhodnutí rady města byla nešťastná,“ řekl starosta Bedřich Beneš (ODS).
Také veřejnost se rozděluje na dva tábory. Jedni zrušení výjimek podporují, druzí jsou nespokojeni.

Železný zvyk

Organizátor petice pro zachování výjimek Josef Doležal označil jednání radnice za protiprávní. „To je jasné porušení zákona. Vede mě to k dojmu, že v Sezimově Ústí jsou blbci, protože zakazují vše, co jinde funguje,“ zlobil se.
„Určitou dobu budeme cyklisty řešit domluvou a vysvětlením situace. Je to změna něčeho, na co byli lidé dlouho zvyklí. Tento postup doporučím strážníkům,“ slíbil velitel městské policie Viktor Vigner.
Radní podle Beneše respektovali rozhodnutí odboru dopravy v Táboře. Ten v březnu rozhodnul o odstranění povolujících značek. „Každý si mohl rozhodnutí přečíst,“ dodal Beneš a připomněl, že město chce bezpečné cyklostezky.