VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cinkot kladívek spustil další díl D3

Tábor - Už nelze mluvit jen o spokojenosti občanů, ale o jejich zdraví.

3.10.2008
SDÍLEJ:

Táborsko startuje další dálniční úsekFoto: Alena Šatrová

Těmito slovy hodnotí nutnost rychlého postupu při výstavbě dálnice starosta Plané nad Lužnicí Jiří Šimánek. Její výstavba se od včerejška posouvá o další díl směrem k hranicím.
Poklepáním na základní kámen začala stavba úseku Tábor – Veselí nad Lužnicí, který neúnosnou dopravu odkloní již všem městům na trase Tábor – České Budějovice. Měřit bude 27 kilometrů a vítěz zakázky slibuje, že řidiči si ho odzkoušejí již v červnu 2011. Tedy zhruba za tři roky. Stejně dlouho se například stavěl i sedmikilometrový úsek z Mezna do Chotovin.
„Nejde o populismus, tento termín je pro nás závazný,“ řekl včera Deníku premiér Topolánek, který plánování výstavby jihočeské dálnice označil za smutný příběh.
Spásu teď nejen vláda, ale především obce na trase, vidí v dosud odsouvaném projektu, kdy mají výstavbu financovat soukromé zdroje. Původně se počítalo, že se soukromá firma chopí již tohoto spuštěného úseku. Nepodařilo se však včas připravit koncesní řízení na dodavatele stavby.
Tábor – Veselí je ale podle tvrzení Topolánka skutečně posledním dílem, které dostane peníze ze Státního fondu dopravní infrastruktury.
Na něj pak naváže v Česku pilotní PPP projekt.
„Již prošel meziresortním řízením a co nejdříve půjde do vlády a pak budeme okamžitě hledat investora,“ potvrdil Topolánek.
„Je velmi dobře, že vláda je připravena se tímto projektem zabývat a schválit ho. Toto řešení pomůže ve výstavbě značně pokročit,“ dodal hejtman Jan Zahradník.
Až k rakouským hranicím má dálnice vést od roku 2014. Celou jihočeskou D3 pak bude soukromý investor provozovat 30 let. Po jejich uplynutí přejdou silnice na stát.
Hlavním kritériem PPP projektu je rychlost výstavby a její podstatné zlevnění.
Po dokončení stavby budou řidiči na Táborsku jezdit celkem po třech unikátních mostech, které překlenou rybník Koberný, Černovický potok a řeku Lužnici.
„Budou to tři nejdelší mosty z celé dálniční sítě v republice. Tento úsek ale dostává i další zajímavé parametry. Bude totiž dostatečně široký, aby i v době uzavírek byla zachována plynulost dopravy,“ doplnil ředitel Ředitelství silnic a dálnic Alfréd Brunclík.

Autor: Alena Šatrová

3.10.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bechyně. Ilustrační foto.

Bechyňské doteky zahájí letošní program divadlem

Švehlův most.

Provoz na mostě zdržují již jen svodidla

Ze sýrové loupeže obvinili brigádníka

Táborsko - Na prahu jara - 20. března oznámili zaměstnanci jedné z potravinářských firem na Táborsku, že do chladírny jejich provozovny vnikl zloděj a jim zmizela hned celá paleta se sýrem.

V Bytesu již nebude ohrožovat nebezpečný azbest

Tábor – Dva roky pracoval jednatel Bytesu Ondřej Semerák na způsobu, jak zbavit stěny administrativní budovy Bytesu a technických služeb boletických panelů plných azbestu, aniž by se budova musela bourat.

Zpoplatnit dopravu chtějí i na silnici I/22

Jižní Čechy /VIDEO/ – Zavést mýtné pro kamionovou dopravu na všech jihočeských silnicích I. třídy. Takový je výsledek úterního setkání Jiřího Švece, krajského radního pro dopravu, se zástupci jihočeských měst a obcí.

František Mysliveček: Takhle přijít o vítězství, to vždycky hrozně bolí

Tábor – Dvaadvacetiletý záložník František Mysliveček přestoupil letos v létě ze Slavie Praha do FC MAS Táborsko.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení