Prvního slova se zhostil sám František Křižík, kterého sehrál Miroslav Mareš. „Pár měsíců uběhlo od jedenadvacátého června, kdy byl slavnostně zahájen provoz této nové elektrické dráhy z Tábora do Bechyně, jejíž prosazení a zbudování mnohaletého vynaložení fyzické i duševní činnosti, jakož i mnohé a nemalé oběti času a peněz vyžadovalo," řekl v úvodním proslovu.

Bechyňka byla budována v době, kdy železnice existovala už šedesát let. „Páteřní síť už byla hotová a tak došlo na to, že se začaly budovat menší dráhy a po několika pokusech došlo i konečně na nás," říká Vlastimil Zeman, který se jízdy také zúčastnil, pracoval dlouhá léta na dráze a o historii této trati ví mnohé. „Trať měla být podle prvotních plánů delší, měla vést až do Kutné Hory, ale postupem času se kilometry zkracovaly tak, že zůstal pouze úsek Tábor Bechyně, který funguje dodnes," vysvětluje Vlastimil Zeman.

Vlaku se báli

V době kdy byla trať budována, mělo hodně lidí z elektřiny strach. Lidé se tomu bránili, protože znali elektřinu jen jako blesk nebo nějaké neštěstí.
Provoz této elektrické dráhy byl zahájen 21. června roku 1903. „Tohle je jízda, která by měla něčím vybočovat, protože buď je červnová k výročí anebo mikulášská pro děti," vysvětluje Vlastmil Zeman. V příštím roce plánují akci zopakovat, chtějí se zaměřit hlavně na děti.
Letošní výjimečné jízdy se zúčastnilo pětatřicet cestujících.