Otevřením mostu a částečně i obchvatu se mohou tisíce aut vyhnout centru okresního města.

Unikátní most za 80 milionů měří na délku 212 a na šířku 23 metrů a ačkoli dnes už ho vnímáme jako neodmyslitelnou dominantu Tábora a nezbytnou součást dopravy, zpočátku ho někteří obyvatelé odmítali přijmout. Báli se ohrožení zdroje pitné vody. Již v polovině srpna, tedy o něco málo přes měsíc po otevření mostu, policisté napočítali razantní úbytek aut v ulicích centra. Polovinu vozů z 21 – 24 tisíc denně se podařilo odklonit a téměř absolutně zmizela nákladní auta, čímž se v centrální křižovatce na Křižíkově náměstí zvýšila průjezdnost.

Investorem stavby byl Silniční a investorský útvar České Budějovice, dodavatelem Stavby mostů Praha. Stavba ovšem neběžela dle předpokladů a nabrala pětiměsíční skluz. Aby termín dokončení – říjen roku 1990 firma stihla, bylo nutné zavést dvousměnný provoz, což si žádalo více pracovníků, které ale firma neměla. Most začali stavět v roce 1984.