Tak zní dnes zveřejněné rozhodnutí Krajského úřadu Jihočeského kraje. Jeho zaměstnanci v uplynulých čtyřech týdnech vyhodnocovali odborná stanoviska České inspekce životního prostředí, Krajské hygienické stanice Jihočeského kraje či referátů životního prostředí v Českých Budějovicích a Třeboni.

„Dotčené správní orgány neměly k záměru zásadní připomínky. Krajský úřad proto v souladu se zákonem rozhodl, že záměr stavby lišovského obchvatu nemusí být vyhodnocen podle zákona o posuzování vlivů na životní prostředí, což by jeho přípravu zdrželo o několik měsíců," uvedl předseda Sdružení pro obchvat Lišova a Štěpánovic, senátor Jiří Šesták.

„Rozhodnutí krajského úřadu vítáme stejně jako každý krok, který povede k urychlené výstavbě obchvatu a tím ke snížení neúnosné dopravní zátěže v Lišově a Štěpánovicích. Jak vyplývá z loňského dopravního průzkumu, Lišovem každý den projede téměř třináct tisíc vozidel, z toho téměř tisíc nákladních aut," řekl místopředseda Sdružení, starosta Lišova Jiří Švec.

Budoucí více než devítikilometrový obchvat se východně od Českých Budějovic napojí na stávající čtyřpruhovou silnici. V prostoru nové mimoúrovňové křižovatky Klauda dojde ke snížení počtu jízdních pruhů ze čtyř na dva. Následně trasa povede jižně od Lišova a severně od Štěpánovic. Zhruba v polovině obchvatu vznikne mimoúrovňová křižovatka zajištující napojení Lišova od západu a Štěpánovic od východu. V trase je navrženo devět mostních objektů a dvě protihlukové stěny. Předpokládaná cena obchvatu, který se stane součástí katastrálních území Jivna, Lišova, Štěpánovic a Třeboně, činí podle odhadu investora stavby, Ředitelství silnic a dálnic, jednu miliardu korun.