Písecký Autoklub, to však není jen bohatá historie, ale také živá současnost. I v letošní sezoně se mohou příznivci motoristického sportu těšit na velké podniky.

Ještě než se v Písku letos začalo závodit, uskutečnilo se na Hradišti soustředění motokárových jezdců a kartingová akademie. „Byli tady jezdci z celé republiky, kteří byli školeni na sezonu," informuje předseda Autoklubu Hradiště Václav Kudrle.

Zkušení organizátoři už za sebou mají také dva velké závody a oba byly v supermotu. Tím prvním byla premiéra otevřeného rakouského šampionátu, na který o týden později navázalo mezinárodní mistrovství České republiky.

„Na rakouské mistrovství přijelo sto šestnáct závodníků. Vyšlo i počasí a závody měly úžasnou atmosféru. Bylo to perfektní," pochvaloval si Kudrle. „Byli jsme osloveni rakouskou stranou a jsme rádi, že jsme na tuto možnost kývli. Rozšiřuje to komunikaci v příhraničním styku a propojení spolupráce obou stran. Rakušané mají v supermotu širší základnu než my a funguje to tam. Maximálně jsme jim vyšli ve všem vstříc a vedení rakouského supermota bylo s průběhem závodu moc spokojeno. Rakouské mistrovství pojedeme i příští rok. Byli bychom rádi, aby víc českých jezdců startovalo v Rakousku a Rakušané zase u nás. Prospělo by to oběma stranám," je přesvědčen.

Na domácím šampionátu byla účast prakticky poloviční. „Padesát devět jezdců, to je málo," připustí. „Je škoda, že se kryje termín našeho mistrovství s rakouským. Ale to není otázka na nás," povzdychne si.

Další velkou akcí bude na Hradišti 3. – 4. června mezinárodní mistrovství republiky malých motocyklů. „Ze šestidílného seriálu se jedou jenom dva v České republice. Další dva jsou na Slovensku a dva v Maďarsku," uvádí Kudrle.

V létě přijdou na řadu motokáry. V polovině června to bude pohárový závod a na začátku července mezinárodní mistrovství republiky. „Bohužel klesá i účast v této disciplíně," posteskne si Kudrle.

V září se na jih Čech vrátí supermoto. Druhý závod domácího šampionátu bude Písek hostit 3. září. „Chtěli bychom na tento závod pozvat také Rakušany, aby rozšířili jezdecké pole.

V kalendáři píseckého Autoklubu je plánována také celá řada komerčních akcí. „Ty jsou naprosto nezbytné, abychom vůbec mohli celou sezonu utáhnout," má zcela jasno.

Jedna věc Kudrleho trápí. „Budeme jednat s vedením Svazu technických sportů Prácheňsko, který je majitelem areálu. My jsme v něm v nájmu. Je třeba více komunikovat. Areál je volně přístupný, což pro pořádání závodů není ideální. Musíme zabezpečovat jeho střežení v nočních hodinách, aby nedošlo v depu k nějakým krádežím. Zajištění bezpečnostní služby je samozřejmě nákladná záležitost," upozorňuje.

„Svazu technických sportů platíme nájem. Ale potřebujeme, aby byl areál zabezpečený. Do budoucna by měl být oplocený. Je třeba dodělat rozvody elektriky. Údržba celého komplexu je na nás," uvádí. „Za pomoc bychom chtěli poděkovat krajskému úřadu i městu Písek. Budeme ale intenzivně jednat s Radou a vedením města. Motoristický sport je finančně obrovsky náročný a věřím, že nám pomůže s financováním úpravy povrchu dráhy, abychom mohli pokračovat dál. Situace je rok od roku složitější. Máme trať s největší tradicí v republice, ale pomalu nám stárne. Abychom tady tento sport udrželi, tak budeme potřebovat nějakou větší podporu," uvědomuje si Václav Kudrle.

Je nedílnou součástí Autoklubu Hradiště. Jan Durdil i v jednaosmdesáti letech dohlíží na průběh motoristických závodů. Při mezinárodním mistrovství republiky v supermotu byl činovníkem životního prostředí. „Měli jsme se zeťákem půjčovnu motokár. Seznámil jsem se s panem Kudrlem, který mě přivedl k závodům. Ekologa už dělám asi čtrnáct let," říká zkušený funkcionář. Ředitel píseckých závodů Václav Kudrle ho chválí: „Pravidelně nám pomáhá zabezpečovat všechny akce. Za to mu patří velký dík. Ocenění k loňským osmdesátinám dostal od nás i od Autoklubu z Prahy. Hlavně, aby mu ten elán vydržel co nejdéle," přeje si Kudrle. „Budu se snažit," s úsměvem opáčí Durdil.