V Plymouthu byl přitom maximálně spokojen. A je třeba dodat, že vedení Ďáblů bylo také spokojeno s ním. Problémy se samotnou existencí měl ale klub už na začátku minulé sezony. „Všechno vypadalo dobře. Když jsem ale odjel po prvních volných závodech domů, tak mi vedení týmu zavolalo, že končíme. Z toho jsem byl špatný," přiznává. „Všude měli podepsané jezdce a nás by nikam jinam nepustili. Znamenalo by to můj konec v Anglii."

Uplynulou sezonu se však ještě v Plymouthu podařilo zachránit. „Přišli někteří noví sponzoři a hlavně pomohla finanční sbírka mezi fanoušky," vzpomíná Simota na hektický start loňského roku. „Nakonec to však také nedělalo úplně dobrotu, protože pak do toho mluvilo moc lidí a každý to chtěl dělat trochu jinak. Nefungovalo to a ke konci sezony jsme zkrachovali znovu," konstatuje.

Poslední měsíc odjezdil Simota i jeho týmoví parťáci zadarmo. „Peníze nám klub dluží dodnes," posteskne si. „Nedopadlo to zrovna slavně ani po sportovní stránce. Nepostoupili jsme ani do play off," doplňuje. „V průběhu sezony jsme měli pořád nějaké zraněné, takže jsme prakticky nikdy nejeli v kompletní sestavě a pořád jsme měli někoho půjčeného na hostování. Nebylo to dobré," připustí.

Simota byl tradičně silný na domácím stadionu. „Tam jsem měl nejlepší výsledky z celého týmu. Venku to bylo slabší," zalituje. „Dráhy jsou v Anglii hodně specifické. Někdy mi to vyšlo, někdy ne. Venku jsem neměl stabilní výkonnost. Takovou, jakou bych měl mít," sportovně přizná.

Pro profesionálního závodníka není příjemné, když jezdí bez výplaty. „Zadarmo se jezdí špatně," hořce se usměje. „Naštěstí je klub pojištěný pro krachu, takže jezdci v takovém případě dostanou peníze za body a cestovné od federace. Ale je to jen úplný základ. I když alespoň to. Zatím však nepřišly žádné peníze."

V Plymouthu to nejprve vypadalo na úplný konec ploché dráhy. Nakonec ale přišel do klubu nový majitel a Devils pojedou třetí nejvyšší britskou soutěž. „Většina klubů po sezoně nesahala ke změnám v kádru, takže nejsou žádná volná místa. V Premier League bude navíc proti loňsku o tři celky méně, čímž ubylo jednadvacet jezdeckých míst. Zatím nemám nic podepsáno," krčí rameny. „Zkoušel jsem některé kluby oslovit telefonicky nebo e – mailem, ale odpovědi byly skoro vždycky stejné. Že první měsíc asi budu muset počkat, ale až se později začnou měnit sestavy, tak by jezdec jako já někde měl dostat šanci. Momentálně ale nic konkrétního bohužel nemám," lituje.

Nejistota ohledně dalšího angažmá pochopitelně ostříleného pilota tíží. „Samozřejmě je to problém. Těžko si mohu plánovat kalendář závodů, když nevím, kde pojedu. Doufám, že se někdo ozve a podepíšu smlouvu alespoň třeba v půlce dubna," přeje si.

Po několika letech se Simota loni představil také na domácích oválech. „Oslovili mě z Plzně, jestli bych za ně nechtěl startovat na mistrovství republiky dvojic," vysvětluje. Nakonec kývl. Přijel autem z Anglie a v závodě na pražské Markétě vybojoval spolu se Slovincem Matejem Žagarem bronz.

Poté, když skončil sezonu na Ostrovech, okusil po pauze také českou extraligu v barvách společného týmu Plzně a Březolup. „Odjel jsem tři extraligové závody. Obsadili jsme ale poslední čtvrté místo. Nebylo to v mém podání nic moc, protože dráhy jsou tady zase úplně jiné než v Anglii a já mám motory nachystané na ty britské. Nebyl to úplný propadák, to zase ne. Ale čekalo se ode mě víc," je si vědom.

Na závěr sezony si Jihočech spravil chuť druhým místem na mezinárodním závodě v rakouském Murecku. V Německu v Drážďanech okusil poprvé v kariéře také závod na šroubcích na zimní stadionu Drift-On-Ice. „Přesvědčil mě Ronny Veis, jenž závod pořádal. Nebyla to ale dobrá zkušenost. Už bych do toho asi nešel. Všechno bylo fajn. Tisíc lidí, krásně uspořádaný závod, ale pravidla byla zvláštní. Každý si vylosoval zadní kolo, u kterého se nesmělo hýbat s tlakem. Na šroubcích je to navíc všechno strašně nebezpečné. Víckrát už bych tam nejel," tvrdí.

Přestože nemá angažmá, chystá se na další sezonu velice svědomitě spolu se silničáři bratry Smržovými. „Makám na fyzičce pod vedením svého kondičního trenéra Dana Fekla. Potom začnu poctivě trénovat na motorce. A věřím, že se někdo ozve, abychom mohl zase jezdit. Nejlépe v Anglii," přeje si, ale přemýšlí i o jiných variantách, kterými by byly třeba polská nebo dánská liga. „Na začátku sezony mám domluvené nějaké volné závody v Německu a Rakousku. A chystám se také na mistrovství republiky dvojic do Plzně," informuje Simota, jenž by měl mít pro šampionát dvojic parťáka nejvěhlasnějšího. Měl by jím totiž být úřadující mistr světa Američan Greg Hancock. Pojede se na státní svátek v pondělí 8. května. „Jezdil jsem s ním v Readingu. Moc se na to těším."

Nevylučuje ani své pokračovaní v české extralize. „Jsem v kontaktu se Slaným. Teprve ale uvidíme, jak to dopadne. Ale budu rád za každý závod. Potřebuji jezdit co nejvíc," ujistí.